Procesoptimering med ny App
Den nye software Anysense fra. Samtidig giver Anysense nye visuelle muligheder, hurtigere reaktionstider og en brugervenlig tilgang til dataindsamling.
Gevinst for samfundet
Rundt om i Danmark bruges der millionvis af mandetimer på at registrere og dokumentere med papirarbejde. Der noteres data på papirskemaer og blokke, som derefter tastes ind i computeren – med dobbeltarbejde og fejlmuligheder til følge. Fx skønnes det, at sundhedspersonale på landets sygehuse bruger mellem 40-60% af arbejdstiden med manuelt journalarbejde, registrering og dokumentation.
Bøvlet papirarbejde
Papirarbejde kan være en besværlig proces. Rent fysisk kan papiret være svært at håndtere i vådt, beskidt og blæsende arbejdsmiljø – og det slidsomme arbejde med at skrive data ind igen på kontoret, printe ud og sætte papiret i ringbind er meget tidskrævende. Samtidig er det stort set umuligt at køre statistik på historiske data og generere detaljerede analyser af materialet.
– Jeg har længe undret mig over, hvorfor nogle stadig i 2015 sværger til de gammeldags metoder. Det er jo i virkeligheden en statisk måde at håndtere data på. Digitaliseringen gør det ikke blot nemmere at kvalitetssikre og dokumentere, men tilfører også helt nye og smarte funktioner til arbejdet. Det er baggrunden for, at vi har udviklet Anysense-softwaren til markedet, udtaler CEO Leif Mikael Møller fra ITXpress, der hører hjemme i Ørum mellem Viborg og Randers.
Glem det dyre it-projekt
Ideen bag Anysense er kort fortalt at mindske virksomhedernes udgifter til procesoptimering. Mange virksomheden sætter dyre it-projekter i gang med dette formål, men ofte overhaler ny teknologi projektet, kompleksiteten stiger og markedsvilkårene ændrer sig endnu engang. Hvem kender ikke til omkostningstunge it-projekter, hvor udgifterne er løbet løbsk og projektet måske slet ikke blevet realiseret?
– Vi har valgt en ny tilgang til procesoptimering, hvor virksomhederne får ydelsen til en fast og aftalt pris på et månedligt abonnement. Vi sælger en software som en service og brugeren betaler for selve brugen af softwaren. Det er ingen startomkostninger og vi sørger løbende for at videreudvikle Anysense med opdateringer og nye features, så værdien for virksomhederne øges over tid, pointerer CEO Leif Mikael Møller fra ITXpress.
Arbejder i lommen
Anysense er udviklet gennem flere år og fuldt ud flyvefærdig. Softwaren fungerer letuden netforbindelse, så brugeren ikke skal bekymre sig om det. Det handler ”blot” om at få data registreret og så arbejder softwaren uhindret videre med at gemme data på en anden del af appen. Med andre ord skal brugeren ikke vente på at data bliver gemt. Alle data ender på en central dataplatform, kaldet Anysense Web, hvor dataene let kan bearbejdes og transporteres videre til andre systemer.
Funktionelt feltarbejde
Anysense er bygget til at blive brugt under vidt forskellige og hårde arbejdsvilkår. Det kan uden videre tages med i felten og så gælder det om at registrere og dokumentere – ikke blot med ord og tal, men også med GPS- data, fotos, video og lyd, som softwaren også håndterer på samme effektive måde som de øvrige data.
Ubetinget succes hos Danish Crown
Danish Crown, der som bekendt er et af verdens førende svineslagterier, manglede en dynamisk dataløsning til kvalitetssikring på alle slagterier og i deres ejerserviceafdeling. De gav ITXpress denne udfordring og på første møde mellem de to parter blev der udviklet en app på ganske få minutter. Den kunne bruges med det samme til kvalitetssikring af de forskellige produkter ude på fabrikkerne, herunder fotodokumentation. Hos Danish Crown er der rosende ord med på vejen til produktet. It-projektleder Thorbjørn Nannberg udtaler:
– Anysense har været en ubetinget succes her hos os. Vi er gået fra nul til over 9.000 observationer siden vi begyndte for halvandet år siden.
Han suppleres af kvalitetssikringschef Tom Pedersen fra Danish Crown, som udtaler:
– Vi har ledt efter sådan et produkt i lang tid. Jeg blev positivt overrasket, da ITXpress på vores første møde præsenterede mig for en individuelt tilpasset app. Det tog få minutter at bygge appen og bagefter tog jeg den med tilbage til fabrikken for at afprøve den. Siden har den været i brug hos Danish Crown i flere versioner. Anysense giver et lynhurtigt overblik. Vi er meget tilfredse, da vi nu kan køre en digitaliseret og dynamisk dokumentation og kvalitetssikring, som bidrager til at holde det høje kvalitetsniveau, som vi er kendt for i hele verden. Vi ser også gode muligheder i Anysense, fordi den understøtter flere sprog.
Køreklar til markedet
Efter fire års udviklingsarbejde blev Anysense lanceret i efteråret 2013. I januar 2015 blev Anysense 2015 Dokumentation lanceret og samme tid blev Anysense 2015 App introduceret til Android, Windows Phone 8.1 og Windows 8.1. En iOS-løsning til iPhone og iPad er også lige på trapperne (Denne løsning er tilgængelig). For en bruger koster Anysense 204 kr. om måneden og i dette beløb er inkluderet hosting, support og 1 GB dataplads – og løsningen bliver gradvist billigere, jo flere brugere, der kobles på.
Kilde: Jyllands-Posten